Dynamics 365 Business Central Spring Release 2020: Her er 3 nyttige funktioner for dig som bruger

Manuelle processer bliver automatiseret i den nye systemudgivelse

Den 1. april 2020 udkom en ny Dynamics 365 systemudgivelse, kaldet release wave 1 2020. Microsoft har åbnet op overfor løbende dialog med brugere og samarbejdspartnere, og bruger nu denne feedback fra brugerne til at udvikle nye funktioner i Dynamics 365 Business Central, som har været efterspurgte.

En systemudgivelse har mange fordele – og det gælder også for Dynamics 365 Business Central Spring Release 2020.

Microsofts nye forårsopdatering, er det med fokus på automatisering – netop fordi de har lyttet til den feedback, de har fået fra brugere og samarbejdspartnere af produktet.

Mange manuelle processer bliver gjort simple eller automatiserede med den nye systemopdatering af Dynamics 365 Business Central. Det giver værdi i hverdagen, når du udfører opgaver og har en positiv indvirkning på din virksomheds bundlinje.

Nedenfor har vi samlet tre funktioner, som vi vurderer, vil give størst værdi i brugernes hverdag.

1. Det bliver enkelt at rette fejl i en faktura

Du kender det måske. Du har modtaget en ordre med mange forskellige varer. Du opretter derfor ordren, men opdager nu til din frygt, at du har lavet en tastefejl i antal varer på fakturaen. Microsoft kommer nu på banen med enklere arbejdsgange, så du nemt kan rette i den fakturerede mængde på den oprindelige ordre.

Med den nye opdatering, kan du løse opgaven ved at annullere en faktura, som du har oprettet på baggrund af ordren. Det betyder, at det fakturerede antal på den oprindelige ordre automatisk bliver opdateret, så du kan arbejde videre på den samme ordre. Denne nye funktion vil være meget gavnlig, hvis du arbejder i en virksomhed med mange indgående ordrer, som eksempelvis en produktions-, distributions- eller udlejningsvirksomhed.

2. Modtager du tit for mange varer på dine købsordrer?

Manuelt arbejde forbundet med, at din virksomhed har modtaget flere varer end I har bestilt på købsordren, bliver nu erstattet af en automatiseret proces. Helt enkelt betyder det, at afvigelsen i antal modtaget, ikke skal rettes manuelt af en administrativ medarbejder i jeres Dynamics 365 Business Central.

Nu kan lagermedarbejderen selv taste dette direkte fra lageret, når varen modtages – og det har flere af vores kunder efterspurgt.

Det kan eksempelvis ske, at din virksomhed har bestilt 10.000 skruer, men ved levering opdager en lagermedarbejder, at der er blevet leveret 10.100 skruer. Han indtaster det modtagne antal skruer i virksomhedens Dynamics 365 Business Central, som nu accepterer det rigtige antal – selvom det er en afvigelse fra købsordren. Samtidig bliver antallet på varelageret justeret, så det passer med det faktiske antal, din virksomhed nu har på lager.

Det lyder ret logisk, men indtil nu har denne proces involveret flere personer i en virksomhed og derfor været tidskrævende. Vi er rigtig glade for at se, at denne funktion er med i den nyeste release.

3. Mindre bøvl, når bogholderiet annullerer gebyrer

Dine medarbejdere i bogholderiet kender helt sikkert til den lidt bøvlede proces med annullering af rykkergebyrer. Indtil nu, har det været en irriterende manuel opgave at håndtere. Nu er det i stedet muligt at annullere et gebyr ved blot at kreditere rykkergebyret, direkte på den ønskede debitor.

Bogholderiet slipper altså for manuelt bøvl – og kan bruge deres tid mere effektivt på andre opgaver.


TIP: Som Microsoft Dynamics 365 Business Central kunde, har du mulighed for at bestille et testmiljø (sandbox), og derved prøve nye versioner og funktioner af, på demodata.


Business Central Spring Release 2020, Release Wave 1, Manuelle Processer, Automatisering, Sandbox
Læs Microsofts plan for Business Central Spring Release 2020 her

Vil du vide mere?


Vil du vide mere?