Martin Malmos Lauritsen

Mød konsulent, Martin Malmos Lauritsen

 

Jobtitel: Konsulent

Baggrund/uddannelse: Global Management & Manufacturing Engineer (GMM Ingeniør) og Cand. merc. International marketing

Har arbejdet ved RelateIT siden: 2015

Arbejder i: Odense

 

 

Kan du fortælle lidt om dit job og dine arbejdsopgaver:

Min hverdag er meget alsidig. Tiden bliver typisk placeret i en af følgende kategorier: Kundebesøg, projektledermøder, tekniske udviklingsmøder, opbygning af Power BI modeller. Nogle dage er jeg på kontoret, men de fleste dage bliver brugt hos kunderne. Det er der en årsag til. Jeg er nemlig det primære bindeled mellem kunde og vores udvikler. Jeg sørger for kundens ønsker giver mening for udviklerne og omvendt. Jeg er den, der tager ud til kunderne, når der opstår nye behov i kundens virksomhed, som skal understøttes af IT. Eller når en kunde ønsker mere indsigt i deres data, så er det ligeledes mig der afdækker behovet i form af en BI-løsning.

Derudover beskæftiger jeg mig med projektledelse. Jeg får bundet enderne sammen, så folk ved hvad der skal ske, eller er sket. Et IT-projekt kræver en stor del kommunikation. Man kan bygge nok så flot et ERP-system, men hvis ikke brugerne ved hvordan dette betjenes, så er det ikke meget værd. I et ERP-projekt skal man hele tiden være beskrivende og talende om hvad vi gerne vil, hvor langt vi er nået, samt hvor vi er på vej hen. For ingen kan se det. Derfor er nøgleord for mig ”struktur, fremdrift og opfølgning”.

Når et ERP-system er forankret hos kunden, skaber jeg efterfølgende det visuelle overblik i form af Power BI løsninger. Visualiseringen i Power BI er toppen af kransekagen, når alt det tunge arbejde med arbejdsprocesser og udvikling af disse er på plads. Det syntes jeg er super spændende!

Hvordan var det at starte som ny konsulent ved RelateIT:

Jeg var den 10. mand, der startede i RelateIT Odense. Fra dag 1 oplevede jeg et tæt sammentømret team, som støttede hinanden og løftede i flok. De kendte hinanden godt og havde en god fællesskabånd, både fagligt og socialt. Jeg fandt hurtigt ud af, at de her mennesker var knalddygtige til det de laver. Derfor følte jeg også, at jeg havde et rigtig godt bagland, således jeg med ro i sindet kunne tilgå kunder og deres problemstilling, og være sikker på vi leverede den rigtige løsning hver gang. Også selvom jeg ikke kan svare på alle kundens spørgsmål, så kan jeg altid finde en skarp kollega, der kan hjælpe med den pågældende problemstilling.

Jeg kom fra en virksomhed med +1000 mand. Derfor var skiftet både en kulturel social forandring, men også en helt anderledes arbejdsplads, hvor jeg skulle finde mig selv. RelateIT-kollegaerne var hurtige til at lukke én ind og der gik ikke mange dage før end man følte sig som ”en del af flokken”. Alt i alt en super fed start hos RelateIT. Nu er jeg også blevet en del af festudvalget, og det har jeg det ret sjovt med.

Hvad er det bedste ved at arbejde ved RelateIT?

I de 3 år, hvor jeg har været i RelateIT, har jeg set en kæmpe udvikling – både med mig selv, men især også med RelateIT som virksomhed. Selv om vi er vokset markant og har fuld gang i udviklingen, så er fællesskabsånden her stadigvæk. Og det er mega fedt. Det sociale fællesskab og den brede faglige viden har været med til at gøre min dagligdag spændende og sjov. Det må være det bedste – kombinationen mellem det hyggelige samvær og den høje faglighed.

Vores kunder