Casper Sabro

Mød seniorkonsulent, Casper Sabro

 

Jobtitel: Seniorkonsulent

Baggrund/uddannelse: Datamatiker og Akademimerkonom med speciale i økonomistyring og projektledelse.

Har arbejdet ved RelateIT siden: 2013

Arbejder i: Odense

 

Kan du fortælle lidt om dit job og dine arbejdsopgaver?

Min uge er som regel delt op, så jeg sidder tre dage ude ved kunder og har to dage på kontoret i Odense. De tre dage ude ved kunder bruger jeg blandt andet på at få en fornemmelse for, hvordan det går med projekterne, hvad der rører sig ved dem lige nu, og hvilke udfordringer kunderne sidder med. Og jeg bliver også klogere på, hvordan de arbejder med systemerne og bruger dem i deres dagligdag.

De to dage på kontoret bruger jeg, for eksempel, på at sparre med mine kollegaer, om det jeg har suget til mig ude ved kunderne. Jeg får kollegaernes syn på, hvordan vi bedst løser deres udfordringer, og jeg får input fra dem. Og så tester og udvikler jeg selvfølgelig også rigtig meget, når jeg er på kontoret.

Jeg kan godt lide den dynamik, jeg får i min hverdag, ved at min uge er delt op på denne måde, hvor jeg både er ude ved kunder og har tid til at fordybe mig mere i opgaverne, når jeg sidder på kontoret.

Desuden er jeg også med til at planlægge vores månedlige opkvalificeringsdage og lægge linjen for, hvad jeg selv og mine kollegaer skal igennem, for at vi hele tiden har ny viden.

Hvordan var det at starte som ny medarbejder ved RelateIT?

Jeg var med til at starte kontoret i Odense i sin tid, så da jeg startede var det sammen med kollegaer, som jeg allerede kendte rigtig godt. Men jeg betragter faktisk mine kollegaer som mere end det – de er også mine gode venner. Jeg tror derfor, at når man starter som ny medarbejder, vil man opleve, at vi er ret tætte og kender hinanden rigtig godt.

Hvad er det bedste ved at arbejde ved RelateIT?

Det bedste ved at arbejde ved RelateIT er helt klart den fleksibilitet vi har i vores arbejde – både i forhold til arbejdsmetoder, programmer og værktøjer. Vi har nemlig rigtig mange forskellige værktøjer til at løse en opgave, og vi prøver ikke at presse en ”one size fits all”-løsning ned over vores kunder. Vi tilpasser os til den specifikke kunde vi har med at gøre, hvor store de er og hvilken skala deres IT-løsninger er i. For eksempel har vi flere forskellige løsninger til elektronisk lagerstyring, så det passer til alle kunder, uanset størrelse og kompleksitet.

Vores kunder