Samarbejde på afstand med Microsoft Teams

Ligesom de fleste andre virksomheder, arbejder vi hjemmefra i et forsøg på at hjælpe med at holde smittespredningen nede. For os er den største udfordring lige nu, at vi ikke kan mødes fysisk. Der er Microsoft Teams en kæmpe hjælp for os.

Med Teams samles alt nemlig ét sted – møder, opkald, chat og Office 365 dokumenter i realtid.

Sådan arbejder vi sammen hver for sig

Hos os betyder det, at vi kan fortsætte med at holde møder, ringe til hinanden og samarbejde med kollegaer og kunder om dokumenter. Lige præcis som vi plejer. Den eneste forskel er, at endnu flere møder nu foregår online.

Vi savner dog snakken med kollegaer ved kaffemaskinen og en joke, der flyver igennem lokalet.

Der forsøger vi at bruge chatten og videomøder i Teams, og så kommer tiden sammen jo heldigvis igen. Microsoft har samlet et par gode tips til, hvordan du holder fjernarbejde effektivt og holder kontakten med kollegaer, som du kan læse lige her.


Samarbejde på afstand med Microsoft Teams, Microsoft Teams, Samarbejdsplatform, RelateIT

Microsoft Teams som samarbejdsplatform

Teams er dog meget mere end ”bare” en kommunikationsplatform.

Det er lige så meget en samarbejdsplatform. Du kan nemlig binde alle dine programmer sammen i Teams ved hjælp af genveje til de programmer, du allerede bruger. Det kunne eksempelvis være Office 365, Business Central, Power BI, Salesforce, Trello, Sharepoint eller mange andre.

Du kan med andre ord, samle alt det som dit team har brug for, under én paraply.

For dit salgsteam vil det betyde, at dine sælgere kan samarbejde om kundedata i Salesforce, holde tråd i salget med Power BI, uploade opdaterede salgspræsentationer, registrere kørsel til kunder i NAV og chatte med hinanden om det, der rører sig i teamet. Alt sammen i én gruppe, hvor alt er fuldt opdateret, overskueligt præsenteret i faner og tilgængeligt for alle i teamet.

I en anden afdeling kunne medarbejderne vælge at anvende værktøjet til at holde styr på prioritering og fordeling af opgaver, deling af mødenotater, timeregistrering i NAV, salgsoverblik i Power BI, virtuelle high-fives og afdelingsmøder på videoopkald, så alle kan være med, selvom de måske ikke er tilstede på samme kontor.

Hver medarbejder kan deltage i så mange teams, det skal være, og mulighederne for at personliggøre Teams til lige netop din virksomhed eller afdeling, er næsten uanede.

Vidste du, at du måske allerede har Teams i dit abonnement?

Rigtig mange af vores kunder har allerede Teams-licenser som en del af deres Office 365-pakke.

Vi hjælper dig derfor meget gerne med at komme i gang med at bruge det, din virksomhed måske allerede har i sit abonnement.

Vil du høre mere om mulighederne i Teams? Så kontakt en af vores medarbejdere herunder. Vi kender produktet til fingerspidserne og hjælper dig gerne!

Vil du vide mere?