4 hovedpointer vi tog med hjem fra Directions

Netop hjemvendt fra årets Directions, er vi blevet en hel del rigere på viden om den seneste udvikling af Microsoft-paletten og særligt deres nyeste ERP-løsning Dynamics 365 Business Central.

1. Business Central som både Cloud og On-premise

I år blev det nye Dynamics 365 Business Central lanceret, og allerede nu er det et modent produkt klar til brug.

Business Central findes i to versioner, nemlig Cloud og On-premise. Funktionaliteten i begge produkter er tæt på ens, men der er enkelte forskelle. Ikke noget som den almindelige bruger vil opleve, men teknikken bag de to versioner adskiller sig en smule. For Cloud-versionen betyder det for eksempel at alt information mv. opbevares og administreres af Microsoft og at opgradering foregår automatiseret løbende hver måned, således er din Business Central altid opdateret med nyeste funktionalitet. For On-premise versionen, vil det derimod være som nu, kunden og partneren der står for tilpasning og opgradering.

Læs om det nye Dynamics 365 Business Central her

2. Direkte adgang til Power BI fra Business Central

Power BI er nu tilgængelig og direkte i Business Central, og dermed samarbejder de to produkter, så man nemmere kan dele og tilpasse interaktive rapporter. Dermed får du serveret en måde til at tranformere din virksomheds data til virksomhedsindsigt, så man kan tage hurtige beslutninger baseret på de rette informationer.

Se hvordan du kan bruge Power BI her
Forsøg dig gratis med Power BI her

3. Kunstig intelligens hjælper dig på vej

Et af de helt spændende take-aways er, at kunstig intelligens (AI) nu er bragt ind i Dynamics 365 Business Central. Det kræver ingen teknisk opsætning og er derfor let at tage i brug og anvende. Dynamics 365 Business Central kan for eksempel nu, baseret på historisk data udregne statistisk på, hvilke kunder der formentligt vil betale for sent. Du vil også kunne se hvordan dit lager ser ud i fremtiden, og hele logikken bag dette skulle være nemt at udvide til leverancer, købsordrer etc. Disse funktioner kan dermed bidrage med større effektivitet, optimering og besparelser til din virksomhed.

4. Rapporter

I forbindelse med lanceringen af Dynamics 365 Business Central er de 30 mest brugte rapporter også blevet opdateret.

De har fået en ordentlig overhaling, så de nu er blevet moderniseret og lidt lækrere at se på. Og dermed er rapporterne også blevet meget nemmere at bruge og at finde rundt i.

Gratis træningsmateriale til dig

Vi har samlet en masse gode materialer om ovenstående, så du selv kan få hands-on erfaring med produkterne. Det giver god mulighed for at se hvordan produkter og funktioner fungerer og interagerer med hinanden.

Og det kan du kvit og frit få fingrende i her.

Du finder træningsmateriale til Business Central, og rigtig mange af Microsofts andre produkter via linksene nedenfor. Det kræver intet log-in og du kan derfor hurtigt blive klogere på Business Central og de andre produkter. Vi har desuden fundet at par link til Microsofts egne youtube kanaler, hvor der i dybden bliver gennemgået dele af Dynamics 365 Business Central.

Vi har samlet en masse gode materialer om ovenstående, så du selv kan få hands-on erfaring med produkterne. Det giver god mulighed for at se hvordan produkter og funktioner fungerer og interagerer med hinanden.

Og det kan du kvit og frit få fingrende i her.

Du finder træningsmateriale til Business Central, og rigtig mange af Microsofts andre produkter via linksene nedenfor. Det kræver intet log-in og du kan derfor hurtigt blive klogere på Business Central og de andre produkter. Vi har desuden fundet at par link til Microsofts egne youtube kanaler, hvor der i dybden bliver gennemgået dele af Dynamics 365 Business Central.

Prøv Business Central her
Træningsmateriale til hele Microsoft-paletten
MS Youtube: Dynamics 365 Business Central
MS Youtube: Dynamics 365 Business Central for udviklere

Vil du vide mere?


Image
Simon Berthelsen
Image

Martin Malmos Lauritsen