Mød Controller  ̶ Martin Malmos Lauritsen

Image
Image

Jobtitel

Controller

Image

Ved relateIT siden

2014

Image

Arbejder i

Odense

Min tid i RelateIT kan deles op i to perioder: først var jeg seniorkonsulent indenfor NAV og BI, og da muligheden bød sig i efteråret 2019, tog jeg imod tilbuddet om at blive Controller. Det var en naturlig udvikling, hvor jeg kunne anvende mine kompetencer på en anden måde, og jeg er rigtig glad for at have fået den mulighed.


Kan du fortælle lidt om dit job og dine arbejdsopgaver?

Hverdagen som konsulent og hverdagen som Controller ligner meget hinanden. Begge stillinger er alsidige og opgaverne minder meget om hinanden, men i stillingen som Controller handler det mere om økonomi, og kunderne er skiftet ud med RelateIT selv.

Mine opgaver som Controller består af at holde styr på interne økonomiprocesser, de underliggende IT-løsninger og kontrol af vores interne økonomisystem, så de er retvisende, optimale og over tid bliver forbedret. Min tid går med måneds- og årsafslutning, drift og optimering af daglige økonomiprocesser, opgradering af vores interne NAV/Business Central, rapporteringsopbygning og ad hoc-opgaver.

Mange af mine opgaver har jeg sporadisk stiftet bekendtskab med hos de kunder, jeg har arbejdet med i rollen som konsulent, da jeg ofte befandt mig i bogholderiet hos vores kunder. Ligesom vi benytter Dynamics NAV/Business Central hos kunderne, gør vi det også internt, så på den måde har jeg en klar fordel, når det kommer til optimering af ERP-løsningen via min erfaring som konsulent.


Hvordan var det at starte som ny konsulent ved RelateIT?

Jeg var den tiende medarbejder, der startede i RelateIT Odense i sin tid. Fra dag et oplevede jeg et tæt sammentømret team, som støttede hinanden og løftede i flok. De kendte hinanden godt og havde en god fællesskabsånd – både fagligt og socialt. Jeg fandt hurtigt ud af, at de her mennesker var knalddygtige til det, de laver. Det gav ro i maven som konsulent, da jeg altid vidste, at der var hjælp at hente hos baglandet. Fordi jeg nu kender virksomheden så godt, kan jeg i opgaven med at opgradere systemet nemt finde hjælp hos mine kollegaer. På tekniksiden er der derfor ikke en verden til forskel, og her kommer min fortid som konsulent mig virkelig til gode.

Inden jeg startede hos RelateIT, kom jeg fra en virksomhed med +1000 mand. Derfor var skiftet både en kulturel social forandring, men RelateIT var også en helt anderledes arbejdsplads, hvor jeg skulle finde mig selv. RelateIT-kollegaerne var hurtige til at lukke én ind, og der gik ikke mange dage førend man følte sig som ”en del af flokken”. Alt i alt en super fed start hos RelateIT. Nu er jeg også en del af festudvalget, og det har jeg det ret sjovt med. Den gode start jeg selv fik, prøver jeg at give videre til nye medarbejdere, nu hvor jeg kan være med til at lave lidt sjov.


Hvad er det bedste ved at arbejde ved RelateIT?

I de fire år, hvor jeg har været i RelateIT, har jeg set en kæmpe udvikling – både med mig selv rent fagligt, men også personligt. Samme udvikling har jeg set hos RelateIT som virksomhed. Selvom vi er vokset markant og har fuld gang i udviklingen, så er fællesskabsånden her stadigvæk, og det er noget jeg værdsætter. Det sociale fællesskab og den brede faglige viden har været med til at gøre min dagligdag spændende og sjov. Det må være det bedste ved RelateIT – kombinationen mellem det hyggelige samvær og den høje faglighed.

Vil du vide mere?


Image

Martin Malmos Lauritsen