Søstrene Grene

Savner du en ny samarbejdsmetode?

Søstrene Grene udvikler IT på den hurtige måde.

Der er mere end én metode i løsningen af store IT-projekter. Søstrene Grene er en af dansk detailhandels hurtigst voksende kæder, og blandt virksomhedens vigtigste principper er, at den kraftige vækst aldrig må begrænses af IT-systemerne. Her får du et indblik i samarbejdsmodellen, der understøtter kædens internationale succes, som findes i mere end 10 lande. Alle kender Søstrene Grene. Det unikke koncept med sjove shoppingoplevelser til helt flade priser, har også bidt sig fast i udlandet, og kæden ekspanderer fortsat kraftigt. Søstrene Grene har over 140 butikker i flere lande, og med én til flere ugentlige leveringer til næsten alle butikkerne. Det kræver ikke kun sit IT-system. Det fordrer også en meget dynamisk samarbejdsmetode med stor driftssikkerhed.
“Vigtigt er også, at vores samarbejde er baseret på tillid. Derfor opfatter vi også RelateITs konsulenter som en del af os, og de er også en del af vores succes.”
Bent DITLEVSEN, IT CHEF, SØSTRENE GRENE
– Andre steder i dansk erhvervsliv laver man et stort analysearbejde og flere hundreder sider om, hvad IT-leverandøren skal komme op med. På den måde får man, hvad man har bedt om. Vi har valgt at gøre det på en lidt anden måde. Vi mødes med både udviklere og konsulenter omkring bordet hos os. Med en mindre analyse som udgangspunkt i stedet for lange analyser, har vi fokus på funktionalitet, og dialogen imellem os, leverandørens konsulenter og udviklere, fortæller IT chef Bent Ditlevsen, Søstrene Grene, der har valgt RelateIT som samarbejdspartner på kædens mange IT-projekter. – Med vores dialog- og videndelingsbaserede samarbejdsform med RelateIT får vi afprøvet flere muligheder af undervejs. Dermed får vi i processen løbende flere input, og lærer mere undervejs. Det betyder lettere implementering, og mere færdige løsninger. Vores mere fleksible og tætte arbejdsform betyder også, at vi opdager eventuelle fejl hurtigere, hvor andre måske først ser dem ved projektafslutning, og så bliver de dyre at rette op.

Søstrene Grene om samarbejdet med RelateIT

– Vigtigt er også, at vores samarbejde er baseret på tillid. Derfor opfatter vi også RelateITs konsulenter som en del af os, og de er også en del af vores succes. Alle deres folk er flasket op med at have fokus på kunderne. De har ingen kontortider, men kan løse vores opgaver når der er behov. Den slags er ret vigtigt, når man opererer i mange lande, med mange kulturer og med en heftig logistik.

“Vores strategi er, at vi skal være med på nyeste programmer/systemer og være på forkant i løsningerne, fordi vi aldrig må have en situation, hvor vores IT-kapacitet står i vejen for vores ekspansion, og i den forbindelse er RelateIT helt unikke som samarbejdspartner.”

Bent DITLEVSEN, IT CHEF, SØSTRENE GRENE

– Med til vores samarbejdsform hører også, at deres folk sidder hos os et par dage om ugen sammen med mig og vores brugere. Den ordning har givet os stort udbytte. Kort vej fra idé over udvikling til implementering. Og det har vi meget af. Alene i år har vi lavet nye systemer for lager, office, fakturering samt ekstra udvikling til butiksløsningen. Vores strategi er, at vi skal være med på nyeste programmer/systemer og være på forkant i løsningerne, fordi vi aldrig må have en situation, hvor vores IT-kapacitet står i vejen for vores ekspansion, og i den forbindelse er RelateIT helt unikke som samarbejdspartner, siger Bent Ditlevsen.

Vil du vide mere?


Vil du vide mere?